מיחזור פסולת אלקטרונית

מיחזור פסולת אלקטרונית
פסולת אלקטרונית בעידן הנוכחי היא כ – 70% מכלל הרעלים אשר נמצאים בסביבה ונפלטים אל התבל. מפאת נתונים בלתי מבוטלים אלו, עליכם לתת את הדעת ולשמור אודות טיב העולם שלנו בעזרת מיחזור פסולת אלקטרונית. אם נביט לרגע אל כל מה שמתנהל בכדוה"א, נגלה ש באירופה מבצעים מחזור בהיקף גבוה 80% מסך שלל הפסולת והשאיפה היא, ש גם כן מדינת מדינתנו תעשה בהתאם ומפעלים, כגון וגם חברות יבצעו מיחזור באורח מבוקר וקבוע ועל פי חוק. בנוסף ליתרון המהותי מסוג איכות כדור הארץ, ניתן באמצעות אותה הפסולת ליהנות בשנית בחלקים למיניהם מהמוצר וליצור הכנסות בהיבטים כלכלים בלתי מבוטלים.

מהי פסולת אלקטרונית וכיצד היא בעצם מזיקה
פסולת אלקטרונית מסוגלת להיות מידי מכשיר אלקטרוניקה אשר ממנו אתם מחפשים להיפרד, בין במקרה ש זהו מחשב אישי שפג תוקפו אותו הנכם מחליפים בחדש, טלוויזיה ששבקה חיים לפני זמנה או אולי בגלל התיישנותה, מצלמה דיגיטאלית שהתקלקלה ובלתי משתלם לתקנה, מכשיר סלולארי ישן, מדפסות וכדומה. פסולת אלקטרונית מכילה חומרים לרוב אשר באורח חד משמעי הם סכנה ממשית גם לאורך חייהם של של המתגוררים והן לאיכות הסביבה, אלא אף כאשר הפסולת מועברת להליך מחזור קפדני.

באיזה אופן עושים מיחזור של פסולת אלקטרונית
מצויים מספר מתקנים בישראל אשר שבם אפשרי לממש מיחזור קפדני וראוי. מהרגע בו מגיעה הפסולת האלקטרונית אל המתקן המדובר אותו בחרתם, היא בעצם עוברת מיון באמצעות בני אדםאשר מפרידים בקרב כל המכשירים המתוכננים לפרוק, לבין הפסולת שאין היא להשיג לפרוק לרבות בטריות.

צוות העובדים המקצועי מפרק את מרב הפסולת ומפריד בין שברי הזכוכיות, הכבלים ויתר החלקים האלקטרונים אשר בהם אפשר להיעזר בשנית, (מירב הפסולת שבה יתאפשר לכם להשתמש בשנית נאספת ונשלחת כחומרי גלם ישירות אל התעשייה). לאחר הפירוק נשלחת הפסולת האלקטרונית בדרך אל מסוע, שם הינה עוברת דרך גריסה לגודל של עד 10 סנטימטרים, בשעה ש מצידיו של המסוע נמצאים העובדים אשר שולפים מהם אחר רוב חלקי הנחושת או לחילופין המעגלים החשמליים. במסוע מותקנים אלקטרומגנטיים, ש ממגנטים אליהם רק את כל הפלדה והברזל בסוף, מרב הפסולת מקבלת גריסה לכדי אבק, ש אותו מנתבים באורח מבוקר ומיומן באופן כזה שאיננו יפגע בכדור הארץ.

יתרונות מיחזור אלקטרוניקה
מוצרי אלקטרוניקה מרובים נשלחים אל הפח, אולם כמות לא גדולה בלבד מועברת היישר אל המחזור. פסולת אשר מכילה מוצרי אלקטרוניקה, מסוכנת לסביבה וזאת משום שהיא מכילה חומרים כימיים רעילים, אשר מעכירים בצורה ישיר הן אחר מי התהום שקיימים במדינת ישראל והן את כל האדמה. בזמן הנוכחי, אנו עדים להתעוררות לגבי למחזור אלקטרוניקה, אולם לא קיים כל ספק כי נישת המיחזור עדיין בחיתולים והדרך עדיין ארוכה עד היום שישראל תהיה במצב הנדרש באשר למחזור ושמירה מקסימאלית בנושא רמת הסביבה.

מהם האפשרויות שיש במיחזור אלקטרוניקה?
מחזור אלקטרוניקה עוזר לכל מי שמעוניין להפוך את כל מכלול הרעלים המזיקים למוצרים אשר תוכלו להפיק מתוכם שימוש חוזר ותועלת רבה. ממכלול המכשירים האלקטרונים אותם הנכם ממחזרים, תוכלו להכין מוצרים שונים. דרך המחזור תוכלו לבלום מהרעלים לחלחל היישר אל האדמה ואל מי התהום, באופן זה לתמורה הזאת ערך עליון בשמירה אודות איכות הסביבה.

דרך המיחזור
בכל אביזר אלקטרוני מצויים מגוון חומרי גלם מהם הינו עשויי לרבות: פלסטיק, נחושת, סוללות, מעגל חשמלי וכדו'. בשלב הראשון של כל המחזור ממיינים כל מוצר עפ"י חומרי הגלם הנבדלים אשר ממנו הוא נעשה ובהתאם, ממחזרים כמעט כל סוג חומר גלם בנפרד. בשביל שלא נמצא עצמינו בעוד הרבה שנים מהיום, מסתובבים בין ערמות זבל אלקטרוני, נחוץ להירתם למחזור אלקטרוניקה, על אף שהתהליך כלל לא פשוט.

מדינתנו והקשר למיחזור אלקטרוניקה
ישראל להבדיל ממדינות שונות ברחבי תבל (ארהב והמערב), עדיין ממש לא מתקדמת מספיק בכל הקשור למחזור אלקטרוניקה, אולם אין ספק ש המודעות גדלה עם פרק הזמן. אמריקה ואירופה הבינו כבר לפני כמה שנים אחר הסיכון שעומד בהשלכת פסולת אלקטרונית במקום מחזורה ומשום כך אגודות מרובות בעניין מתמחות בתהליך ומציעות את אותו השירות הנצרך והחיוני הזה.

בארץ ישראל הינכם עלולים להשיג מגוון חברות בודדות אשר מעניקות את אותו השרות, על ידי זה שכל אגודה אחראית לתהליך המקצועי שכרוך במחזור. ע"פ מרבית החברות ייקחו צד ממשי בהבאת המכשירים האלקטרונים אותם אתם זורקים בדרך אל פח הזבל, הם ימחזרו את כמעט כל הפסולת לרבות מחזור הברזל ובמקרים מסוימים אף יקנו פסולת אלקטרוניקה ממפעלים, או עסקים בארץ ישראל.

מיחזור פסולת אלקטרונית לאיכות הסביבה
פסולת אלקטרונית כוללת בתוכה מתכות מגוונות כמו אבץ, ניקל, כספית ואחרות, ש עשויים לגרום לפגיעה באופן קיצוני בעולם. כל אחד גם במידה ו הוא לא מנהל מפעל למתכות, מחזיק בחומרים אלקטרונים מסוכנים הלכה למעשה לרבות: מחשבים אישיים ש מיוצרים ממתכות שונות (כגון עופרת) ובשל זאת השלכת מחשב ביתי שלא במיקומים הראויים והנכונים, עלולה לגרום לזיהום העולם שלנו ויש מקום להתייחס לתופעה זו בכובד ראש וחשוב להקפיד על מחזור מתכת.

מחזור מחשבים ומכשירים אלקטרונים
כמעט כל אדם משדרג תוך כדי חייו מכשירים אלקטרונים רבים, גם במידה ו זאת הטלוויזיה שקטנה לנו ואתם רוכשים אחת חדשה וטובה במקומה ואת הקודמת זורקים אל פח הזבל ובין אם קרה ש זה המחשב ששבק מלעבוד ובמקומו הבאתם חדש. בשביל לבלום אחר הזיהום, מומלץ להגיש את כל המכשירים האלקטרונים למחזור ולא רק בגלל הזיהום, אלא גם כי המכשור האלקטרוני מכיל חומרי גלם בעלי ערך כלכלי ולכן ניתן לעשות שימוש בם שוב.

כל מה נכלל בפסולת האלקטרונית
כאמור מרב מוצרי החשמל השונים לרבות מיקרוגל, טוסטר אובן, פלזמה, מחשב ביתי שולחני או שאינו קבוע, מכשירי צילום, מדפסות וסוגים נוספים יוכלו להיות שימושיים גם לאחר מכן, אף על פי אנו באופן אישי לאו מאתרים בהם ניצול. את מרבית המכשירים האלקטרונים אותם כולם זורקים, מסרו ואל תסתפקו בגישה ישירה אל פח הזבל שמוצב בכל כניסה.
במדינת ישראל ישנם ארגונים בעלי עניין ומגוונים ש ידאגו לבוא אפילו אליכם, לאסוף אחר הציוד ולהעבירו לתרומה, בין אם זה לאגודות, בתי יתומים, פנימיות ועוד. שימו לב כי גם כן בכל עירייה באזור שם הינכם מתגוררים ישנו שירות מיוחד אדיב ללקיחת פסולת אלקטרונית ומניעת לכלוך ובזבוז משאבי טבע כלכלים שלנו נראים זניחים.

ענישה ע"פ חוק
לנוכח המצב כי עד לפני זמן לא רב אגודות מגוונות ומפעלים מגוונים, נהגו לזרוק פסולת אלקטרונית בפחי הזבל בלי היכר, חוקק חוק ש מחייב במחזור הפסולת האלקטרונית להעלאת איכות החיים ושמירה על גבי הסביבה בו הינכם חיים. בפסולת האלקטרונית הקיימות חומצות רעילות, כמו למשל גם מתכות רעילות, אשר מחלחלים לאדמת הארץ ועושים נזק גדול מימדים, הן לאדמה, לאוויר אותו אנחנו נושמים ולמים. ככל שתקפידו למחזר פסולת אלקטרונית, באופן זה תעלה המודעות באורח ממשי בקרבם של כמעט כל האוכלוסייה.

כתיבת תגובה