משטחי עץ ממוחזרים לשילוח בינלאומי

היתרון של שימוש במשטחי עץ למטרות שינוע, העמסה ואחסון.

אחת ההמצאות ששינו את פני הסחר הבין לאומי הייתה המצאת משטח העץ. משטחי עץ העשויים ממספר קרשים הקשורים ומהודקים אלה לאלה שתי וערב והמאפשרים להעמיס עליהם כמות גדולה של סחורה, אפשרו גידול אדיר בכמות הסחורות המשונעות תוך שתהליך ההעמסה והפריקה התקצר באורח משמעותי. עד לעשור השני של המאה הקודמת היו אמצעי האריזה העיקריים חביות וארגזים ונדרשו פועלים רבים על מנת להעמיס או לפרוק ספינות או רכבות מסע שהעבירו סחורות.

השלב הבא לאחר המצאת משטחי עץ הייתה המצאת המלגזה, שבצורתה המקורית, פחות או יותר היא נשמרה עד היום, למעט שינויים שחלו בה בשנות העשרים של המאה הקודמת ואפשרו שליטה על הזווית של שיני המלגזה ולא רק על הגובה שלהם. משטח עץ יכול לשאת משקל של טונה ואפילו יותר.

יתרונותיהם של משטחי עץ בשינוע ושילוח:

מעבר ליתרונות שצוינו לעיל, משטחי עץ מצטיינים ביתרונות נוספים:

עלות נמוכה: משטחי העץ הם זולים יחסית ומאפשרים לחברה המשנעת לארוז ולשנע מטענים בצורה נוחה מבלי להרהר פעמיים בהוצאות שנגרמו בשל עלות המשטחים.
אפשרות לתיקון / מחזור: משטחי העץ ניתנים לתיקון ולשימוש חוזר, מה שחוסך מאד בעלויות מצד אחד ונחשב ידידותי לסביבה מצד שני.החלפת קרש שנפל או חיזוק חיבור רופף מחזירים את המשטח לשימוש.
קלות רבה בשמירה על טריות המוצרים ושימוש בטכניקת FIFO – ראשון נכנס, ראשון יוצא. אפשרות ההחלפה בין משטחים היא קלה.
קלות רבה יותר בתכנון ההעמסה: אמנם במדינות שונות נהוגות מידות שונות של משטחים אבל בכל מקרה תכנון ההמכלה של מטענים הוא יעיל, ומתייחס לכמות משטחים צפויה. גם תכנון ההעמסה על משאיות נעשה קל הרבה יותר

משטחי עץ ושילוח בין לאומי

בשילוח בין לאומי המידות של משטחי עץ הן קבועות ואולם יש תקנות מחמירות גם בקשר לתהליכים שמשטח עץ אמור לעבור: מוצרים המיוצאים לאירופה חייבים לעמוד על משטחים שעברו תהליך חיטוי מפני מזיקים וכן תהליך חימום לטמפרטורה של 56 מעלות צלזיוס. החל משנת 2009 לא ניתן להכניס לאירופה משטחים שלא יוצרו שם. ההיגיון העומד מאחורי התקנה הזו הוא איכות החומרים שמהם מיוצר המשטח והניסיון להגן מפני מינים פולשים של חרקים ומזיקים שעשויים להסתתר בתוך משטחי עץ.

לקריאה על כדור כיבוי אש ליחצו כאן

כתיבת תגובה